7 oktober 2013

Afwijzing ontwerpbestemmingsplan Zwarteweg 12 en Molenpad te Oosterwolde

In de raadsvergadering van 3 oktober 2013 heeft het College van Burgemeester en Wethouders het voorstel aan de raad voorgelegd de aanvraag om het bestemmingsplan vast te stellen af te wijzen. Deze aanvraag heeft een jarenlange looptijd. Vanuit het College is altijd de indruk gewekt dat de bouw van een woning op deze locatie mogelijk is. Wel werden er voorbehouden gemaakt dat de procedure wel geheel doorlopen moet worden met de nodige onderbouwingen. Nadat het ontwerpbestemmingsplan is gepubliceerd, is er een zienswijzennota opgesteld. Deze zienswijzennota is op 10 punten gegrond verklaard waardoor realisatie van de woning niet meer mogelijk is. Als SGP zijn wij van mening dat het College en de raad hier anders mee had moeten omgaan, zodat de initiatiefnemer de nu gemaakte kosten had kunnen voorkomen.

In de raad heeft de SGP een motie ingediend waarin het College verzocht wordt, indien de initiatiefnemer om compensatie verzoekt voor de gemaakte kosten, hier uiterst coulant mee om te gaan. Deze motie is door alle partijen ondertekend. De wethouder heeft daardoor geantwoord dat de gemeente hiervoor verzekerd is en dat de verdere uitwerking zal gaan in samenwerking met de verzekeringsmaatschappij.

Voor de volledige SGP bijdrage in de raad klik hier.