14 mei 2018

Ben Engberts kandidaat-wethouder SGP Oldebroek

SGP Oldebroek stelt Ben Engberts voor als kandidaat-wethouder voor de komende bestuursperiode. Engberts komt uit Vriezenveen en is al geruime tijd politicus namens de SGP.

Halverwege april werd het advies uitgebracht door informateur de burgemeester van Kampen, de heer B. Koelewijn, om met ChristenUnie, SGP en ABO een coalitie te gaan vormen voor de komende periode. Na dat moment is er binnen SGP Oldebroek een wethouderscommissie gevormd die op zoek is gegaan naar een geschikte kandidaat voor de portefeuille ruimtelijke ordening. Aan de hand van een aantal belangrijke uitgangspunten is er een afweging gemaakt. Met overtuiging is Ben Engberts voorgedragen. Onder andere vanwege de bestuurderservaring, de ervaring op het gebied van ruimtelijke ordening en de affiniteit met het buitengebied, platteland, landschap, natuur en water. De wethouder van de SGP krijgt de portefeuilles ruimtelijk domein en bedrijfsvoering.

Engberts is al geruime tijd politicus namens de SGP in de gemeente Twenterand (voorheen gemeente Vriezenveen). In december 1998 volgde Engberts tussentijds het enige raadslid namens de SGP in de betreffende gemeente op. Naast zijn politieke loopbaan was Engberts docent bij de Fruytier Scholengemeenschap in Apeldoorn.

In 2012 werd Engberts gevraagd om na een breuk in de coalitie wethouder te worden. Na de verkiezingen van 2014 werd de SGP opnieuw gevraagd in het college plaats te nemen. Ook deze periode heeft Engberts het wethouderschap namens de SGP op zich genomen. Hij is kerkelijk betrokken bij de HHK in Vriezenveen en is daar kerkvoogd geweest tot eind 2015.

De nieuwe wethouder zegt over zijn nieuwe functie: ‘’ Dat ik door de SGP te Oldebroek benaderd werd was een complete, maar aangename verrassing. Er zijn goede gesprekken in vertrouwen gevoerd en ervaringen gedeeld met een positief resultaat. Ik mag dit ervaren als Gods leiding en ik hoop de verwachtingen in deze niet te beschamen. Ik zal de nodige inspanningen verrichten, onder inwachting van Gods zegen, om de gehele burgerlijke gemeenschap ten volle te dienen.’’

Engberts zal in Vriezenveen blijven wonen, samen met zijn vrouw en de twee jongste zoons.