5 januari 2016

Duurzame aanpassingen Dorpshuis Wezep

De SGP stemt voor duurzame aanpassingen Dorpshuis Wezep.

De SGP vindt het belangrijk dat er meer op duurzaamheid gelet wordt en heeft rentmeesterschap ook hoog in het vaandel.

Het dorpshuis in Wezep wordt volgend jaar gerenoveerd en aangepast om er een mooi maatschappelijk centrum van te maken.

Hiervoor is er medio juni door de raad al een lening verstrekt. Als aanvulling daarop is er een voorstel vanuit het college gekomen om ook duurzaamheidsmaatregelen toe te passen zoals het plaatsen van een warmtepomp met klimaatbeheersing wat zowel in de zomer als de winter voorziet van een aangenaam klimaat.

Maar dat niet alleen, het geeft ook een aanzienlijke besparing op de energierekening. Tevens wordt er led- verlichting toegepast wat ook een aanzienlijke besparing op de energiekosten geeft. Dit geeft weer meer ruimte om de exploitatie rond te krijgen. Dit zijn goede investeringen om nu toe te passen en zijn achteraf niet mogelijk.

Tevens was positief om te horen, dat er met de meeste huurders een intentieovereenkomst is getekend. Zo komt er naast het sociaal team de bibliotheek Noord Veluwe, de politie en Icare naar het dorpshuis toe. Een mooie mix van partijen die het maatschappelijk centrum van Wezep gaan vormen.

Namens de SGP-fractie,
Gerrit Evink