2 mei 2023

SGP op bezoek bij Fruittuin Verbeek

Op jl. 15 april is de SGP op bezoek geweest bij de enthousiaste ondernemer dhr. Verbeek van Fruittuin Verbeek. Een lokale ondernemer die vol passie zijn ondernemersvak uitoefent en altijd weer nieuwe kansen ziet. Fruittuin Verbeek is een familie bedrijf waar inmiddels de 4e generatie werkzaam is. In de kern houden zij zich bezig met het duurzaam telen van fruit, denk hierbij aan verschillende rassen appels, peren, kersen, pruimen, en zacht fruit. Al hun fruit verkopen ze rechtstreeks in hun eigen boerderijwinkel. Het motto is: Smaak moet tot stand komen in de boomgaard en niet in een bewaar/koelcel. Het telen van fruit is niet het enige wat Fruittuin Verbeek te bieden heeft ook kunnen er bruiloften of zakelijke bijeenkomsten gehouden worden, maar ook is er mogelijkheid tot ontspanning op het terras, is er een pluktuin en kan er in het oogstseizoen fruit geplukt worden.

Door de jaren heen heeft het bedrijf diverse ontwikkelingen doorgemaakt. Zo is er steeds aandacht voor innovatie bij het telen van de gewassen en ook de manier waarop dit gebeurd. Hierdoor wordt al het fruit biologisch geteeld. In de gehele bedrijfsvoering op zowel het gebied van telen als horeca en andere activiteiten is er sprake van veel regelgeving. Dit geeft ondernemers veel druk en administratieve rompslomp.

Tijdens dit gesprek is er gesproken over hoe we als gemeente met toerisme kunnen omgaan en hoe wij als gemeente bekend willen staan. Ook hebben we besproken wat de visie van de SGP is op dit gebied. We merken dat deze sector in ontwikkeling is en dat er nadrukkelijk over de toekomst van het toerisme in Oldebroek wordt nagedacht, een belangrijke partner hierbij is het Toeristisch Platform Oldebroek.

De SGP kijkt terug op een goed en inhoudelijk werkbezoek bij Fruittuin Verbeek. Wij bedanken dhr. Verbeek voor zijn gastvrijheid en hebben een goede indruk gekregen hoe deze ondernemer zijn weg vindt in onze gemeente en daarbinnen ook een belangrijke rol vervuld. Van dit werkbezoek blijft het woord samen hangen. Samen kom je verder dan alleen en het is daarbij belangrijk dat we elkaar wat gunnen. Wat SGP betreft een motto waar we ons graag bij aansluiten!

Als SGP vinden we het belangrijk om in contact te zijn met onze inwoners en ondernemers. Wilt u ook graag met ons ons in gesprek of mogen wij komen kennismaken met uw bedrijf, vereniging of stichting? Dan komen wij graag met u in contact. U kunt ons bereiken via fractie@sgpoldebroek.nl