21 september 2013

SGP stelt vragen over Kamasutrareclame in bushokjes

De fractie van de SGP Oldebroek heeft schriftelijke vragen gesteld over de reclame van de Kamasutrabeurs in verschillende bushokjes in de Gemeente Oldebroek. Lees hieronder de brief aan het college van Burgemeesters en Wethouders.

College van Burgemeester en Wethouders
van de gemeente Oldebroek
Raadhuisplein 1
8096 CP OLDEBROEK

Oldebroek, 20 september 2013.

Betreft: Reclame Kamasutrabeurs in bushokjes

Schriftelijke vragen ex artikel 4:7 van het Reglement van Orde

Geacht college,

Op 19 september jl. heeft onze fractie moeten constateren, dat er o.a. in het bushokje in het centrum van de kern Oldebroek een poster hangt met de aankondiging van de Kamasutrabeurs in Utrecht (toegankelijk voor 18+). De foto die voor de poster gebruikt wordt, toont een ontbloot gedeelte van een menselijk lichaam en heeft een duidelijk erotische uitstraling. De SGP is tegenstander van reclame-uitingen voor dergelijke seksbeurzen, zeker in de openbare ruimte, en al helemaal t.b.v. onze  minderjarigen. Daarom stellen wij u de volgende vragen:

1. Is het college het met ons eens, dat dergelijke reclames niet thuis horen in de openbare ruimte?
  2. Heeft het college middelen om dit soort reclames te voorkomen? Zo ja, wilt u deze middelen inzetten om deze reclames in de toekomst te voorkomen?
  3. Zo nee, wil het college, hetzij via een raadsvoorstel of anderszins, de mogelijkheid creëren dit soort reclames, die tegen de goede zeden ingaan, tegen te gaan?
  4. Is het college bereid om met de exploitant van de betreffende bushokjes in overleg te gaan om deze reclame te verwijderen en de uitkomsten hiervan de raad meedelen ?

Graag vernemen wij z.s.m. de antwoorden op deze gestelde vragen.

Met vriendelijke groet,
Namens de SGP-fractie,