12 februari 2014

Verkiezingsavond Dorpsbelangen Oosterwolde

Op 11 februari organiseerde Dorpsbelangen Oosterwolde haar traditionele verkiezingsavond. De SGP gaf ook hier in de persoon van lijsttrekker Erik Doornwaard weer haar visitekaartje af.

Er was een levendig debat met de verschillende partijen over tal van onderwerpen dicht bij huis. De politici werden door de ruime opkomst in de zaal ook het vuur aan de schenen gelegd. Met stellingen waarbij de lijsttrekkers en de zaal gebruikmaakten van rode, witte en blauwe kaartjes werd het een interactieve avond.

De eerste stelling was meteen een zeer interssante:
'bestuurlijke fusie moet samen met?'
met als keuzemogelijheden;

rood,   Hattem en Heerde
wit,    Hattem, Heerde, Epe en Elburg
blauw,  Elburg en Nunspeet

Met een duidelijk verhaal betoogde Erik Doornwaard dat het zo nodig is ook naar het zuiden uit te kijken voor het nodige evenwicht. Elburg en Nunspeet zijn op veel fronten gelijkwaardig.

Enkele andere stellingen luiden;
- woningtekort oplossen door?
- uitkeringsgerechtigden moeten vrijwilligerswerk doen! Slecht of goed plan?

Tijdens dit debat werd ook volop getwitterd. Dit medium is ook steeds meer een plaats om de (politieke) degens te kruisen.
Bijv.;
of

Al met al een zeer boeiende en leerzame avond. Het campagneteam van de SGP Oldebroek bedankt Stichting Dorpsbelangen Oosterwolde voor de organisatie. Ik wil afsluiten met een tweet van één van de bezoekers;

Een mooie opsteker voor CDA en SGP dus!
Wilt u ons ook volgen op twitter. Ons account is @SGPOldebroek.

Met vriendelijke groet,
namens het campagneteam van de SGP Oldebroek