Verkiezingen 2022

D.V. 16 maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Via deze website en onze social media (FacebookInstagram en Twitter) blijft u op de hoogte van onze plannen voor de komende vier jaar. Ook informeren we u over acties die we gedurende de campagne houden.

Voor actueel campagnenieuws: klik hier

Ons verkiezingsprogramma en onze kandidaten kunt u inzien door erop te klikken.

De slogan waarmee we deze campagne ingaan is ‘Bouwen vanuit zorgvuldigheid’. De SGP staat voor politiek handelen volgens de Bijbelse norm. Wij willen op basis daarvan nauwkeurig en met aandacht bouwen aan onze gemeente. Een leven volgens christelijke normen en waarden wil God zegenen. Het christelijk geloof biedt heldere richtlijnen voor het maatschappelijk leven. Daarom staat de SGP voor een overheid die het welzijn van inwoners vanuit christelijke waarden en normen wil dienen. Als SGP willen we ons ook de komende vier jaar graag weer inzetten voor onze prachtige gemeente. We hopen daarom D.V. 16 maart 2022 op uw stem!

Onze speerpunten

Zorgvuldig rentmeesterschap

God heeft de aarde aan de mens toevertrouwd om die te bouwen en te bewaren. Daarom moeten we als goede beheerders zorgen voor de schepping.

Lees meer over 'Zorgvuldig rentmeesterschap'

Zorgvuldig besturen

Nog steeds ervaren veel inwoners dat het gemeentebestuur ver bij hen vandaan staat. Daarom moet het gemeentebestuur zorgvuldig luisteren en actief betrokken zijn op het geheel van de samenleving door actief het contact te zoeken en te luisteren naar gevoelens en argumenten.

Lees meer over 'Zorgvuldig besturen'

Zorgvuldig bouwen

Voor elke doelgroep moet er woonmogelijkheid zijn. De gemeente zet zich in om in de woningbehoefte van alle verschillende doelgroepen van de lokale inwoners te voorzien.

Lees meer over 'Zorgvuldig bouwen'

Zorgvuldig samenleven

Het is belangrijk om als gemeenschap vreedzaam samen te leven. Dat betekent blijven zoeken naar verbinding en initiatieven samenbrengen. God heeft alle mensen uniek geschapen en ieder leven is daarom intrinsiek waardevol.

Lees meer over 'Zorgvuldig samenleven'

Zorgvuldig ondernemen

Een sterke lokale economie met voldoende bedrijvigheid zorgt voor werkgelegenheid voor onze inwoners.

Lees meer over 'Zorgvuldig ondernemen'

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.